شهروند بنابی آقای بابک احمدین با حس مسئولیت پذیری خود و با کمک پدر و اهالی محله اقدام به گل کاری و درخت کاری در محله کوی شهید شهریاری دیزج کرده است.

به گزارش انعکاس بناب، با توجه به کمبود گل و گیاه در خیابان ها و کوچه ها اقدام جالب یک شهروند بنابی نه تنها موجب تعجب و خوشحالی اهالی کوی شهید شهریاری دیزج شده بلکه  ما را بر این داشت تا با نوشتن این گزارش بتوانیم این کار را فرهنگ سازی و تلنگری به مسئولان شهرستان که وظیفه زیباسازی شهر به عهده آنهاست داده باشیم.

آقای بابک احمدین یکی از معتمدین و اهالی محترم محله دیزج بناب که از عدم وجود درخت و گل در خیابان زندگی خود “نزدیکی مسجد جامع دیزج” ناراحت و خسته بود سرانجام، خود به عنوان یک همیار شهردای اقدام به گل کاری و درخت کاری در این محل کرد.

این شهروند بنابی در گفتگو با خبرنگار انعکاس بناب، هدف اصلی از این کار خود را زیباسازی محله و افزایش شور و نشاط اهالی عنوان کرد و گفت: وقتی مردم از این خیابان عبور می کردند چهره شادی نداشتند و همیشه با سرعت از این محل عبور می کردند، که با کمک پدرم “حاج محمد احمدین” تصمیم گرفتیم توجه اهالی و عابرین را به گل و گیاه و در نتیجه انگیزه و شادابی را در آن ها زنده کنیم.

وی تصریح کرد: سرسبزی و گل های زیبا با رنگ های متفاوت نه تنها موجب قشنگی محل و ایجاد بوی معطر شده بلکه باعث افزایش روحیه و شادابی افراد محله و عابرین می شود طوری که برخی دوستان می گویند: صبح ها هنگام رفتن به محل کار این درختان و گل های زیبا موجب افزایش روحیه آن ها شده است.

آقای احمدین در مورد نگهداری و محافظت از درختان و گل های رنگی زیبا گفت: در ابتدا که این گل ها را کاشته بودم برخی اقدام به چیدن آن ها می کردند اما امروز فرهنگ اهالی این محل به قدری بالا رفته که حتی یک گل هم چیده نمی شود و مردم به این نتیجه رسیده اند این گل ها و درختان، زیبایی را برای این محله به ارمغان آورده اند.

وی در مورد وقت و هزینه ها ی مورد نیاز برای این کار گفت: با هزینه شخصی خودم بوته و نهال خریدم که مبلغ خیلی زیادی نبودند و در مورد وقت گذاشتن باید بگویم بعد از اتمام وقت کاری حدود یک ساعت با کمک پدرم برای این کار وقت گذاشتیم و الان با کمک دوستان و اهالی محترم کوی شهید شهریاری دیزج، رشد و گل دهی درختان به روال خود افتاده اند و نیاز به مراقبت زیادی ندارند و تنها آبیاری آنها را انجام می دهیم.

وی گسترش این کار در سطح شهرستان را آرزوی خود برای زیبایی شهر بناب توصیف کرد و گفت: درست است وظیفه گل و درخت کاری برعهده شهرداری است اما این دلیل نمی شود خودمان بیکار بمانیم و برای کوچه و محله خود تلاشی نکنیم بنابراین اگر هر نفر از جمعیت ۱۵۰ هزار نفری بناب خود را همیار شهرداری بداند و تنها یک نهال بکارد شهری سرسبز و بی نظیر خواهیم داشت.

انعکاس بناب نیز در پایان ضمن تشکر و تحسین این کار توسط این شهروند عزیز امیدوار است در برخی از کارها مانند همین گل و درخت کاری، مردم منتظر اقدام مسئولان نباشند و با کمترین هزینه و همکاری اهالی، محلی زیبا و سرسبز برای خود و خانواده هایشان  درست کنند.

گزارش تصویری؛

انتهای پیام/زیبائی